JISS - מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון

JISS

JISS

91% מכלל אזרחי ישראל סבורים כי ישראל צריכה להמשיך לתקוף כוחות איראניים הפועלים בסוריה. 77% סבורים כי מדינת ישראל צריכה לפעול באופן צבאי נגד איראן – באיראן עצמה – כדי לסכל את תכנית הגרעין שלה. 57% נתנו ציון גבוה לנתניהו על תפקודו בנושא האיראני.

91% מכלל אזרחי ישראל סבורים כי ישראל צריכה להמשיך לתקוף כוחות איראניים הפועלים בסוריה. רוב של 77% מכלל אזרחי ישראל סבורים כי מדינת ישראל צריכה לפעול באופן צבאי נגד איראן – באיראן עצמה – כדי לסכל את תכנית הגרעין שלה.

כך עולה מסקר מטעם מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים. ממצאי הסקר מוכיחים כי הציבור בישראל משוכנע כי בנוגע למדיניות הגרעין האיראנית יש לנקוט קו תקיף ולפעול לסיכול המאמץ של המשטר הקיצוני.

רוב גדול מבעלי הדעה מכלל המדגם (57%) מעניקים ציון גבוה לראש הממשלה בנימין נתניהו על תפקודו באופן כללי בנושא האיראני. היקף התמיכה אינו רק בקרב תומכיו ממחנה הימין אלא גם 39% מקרב מצביעי גוש השמאל מעניקים ציון גבוה לתפקודו של רוה”מ.

שני הגורמים הנתפסים כגורמי האיום הבולטים ביותר על מדינת ישראל הם איראן (38%) והחמאס (32%), ובשיעורים ניכרים אחריהם, תנועת ה-BDS (13%) והרשות הפלשתינאית (8%).

הסקר נערך לקראת כנס של המכון ביום ראשון (21.10) על העימות בין ישראל לאיראן. בכנס ישתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר לנושאים אסטרטגיים ובטחון פנים גלעד ארדן, לצד חוקרי המכון.

“נתוני הסקר מצביעים בצורה גורפת על הלגיטימיות שמעניק הציבור הישראלי להמשך המדיניות שנוקטת ישראל מול איראן והנושא הוא מעל למחלוקות הפוליטיות”, אומר פרופ’ אפרים ענבר, נשיא מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים. “אין ספק כי הישראלים מתייחסים מאוד ברצינות לאיום מאיראן. לכן תומכים בפעולות צבאיות לסיכול מאמצי המשטר האיראני  – הן בכל הקשור למהלכיו בסוריה והן לשאיפותיו בתחום הגרעין”.

הסקר בוצע השבוע על ידי “מאגר מוחות – מכון מחקר ויעוץ בינתחומי” בניהול של פרופ’ יצחק כ”ץ בקרב מדגם הסתברותי של 501 משיבים המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה.

 

כתבה בנדון התפרסמה ב-ישראל היום, עמוד 1, 17.10.2018


Bigstock :תמונה

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך